Porozumienie Ministerstwa Cyfryzacji i Facebooka! Aktualności

mc

 

Prezentujemy treść Porozumienia między Ministerstwem Cyfryzacji a Facebookiem. Jego wynikiem będzie m.in. powstanie pionierskiego punktu kontaktowego dla użytkowników Facebooka. 

Dzięki punktowi kontaktowemu użytkownicy będą mogli składać wnioski o przeprowadzenie dodatkowej kontroli, czy blokada konta jest słuszna. Facebook deklaruje w porozumieniu, że usunięte treści, konta lub profile zostaną ponownie sprawdzone pod kątem zgodności ze standardami. Facebook deklaruje, że zrobi wszystko, by uzasadnioną odpowiedź na wniosek złożony przez punkt kontaktowy przesłać w ciągu 72h.

Do współpracy zaproszone zostały też pozostałe social media i platformy społeczne.

Treść porozumienia:

Zarządzanie treścią w Internecie to jedna z fundamentalnych kwestii dzisiejszego świata cyfrowego. Jest to również wielowymiarowy, niezwykle złożony problem, który wymaga starannej refleksji i współpracy wszystkich aktywnych w Internecie – usługodawców, administracji publicznej, obywateli i innych.

Wolność słowa jest kluczowa dla rozwoju społeczeństwa, a umożliwienie każdemu człowiekowi swobodnej wypowiedzi to pozytywna siła zwiększająca różnorodność idei, którymi ludzie dzielą się w ramach publicznego dyskursu. Jednakże usługodawcy muszą również zapewnić swoim użytkownikom bezpieczeństwo. Osiągnięcie równowagi pomiędzy tymi wartościami ciągle stanowi niezwykle trudne i stale ewoluujące wyzwanie.

Należy szukać pozytywnych, konstruktywnych rozwiązań, które sprawią, że dyskusję tę będzie można prowadzić na wspólnym gruncie. To właśnie w tym duchu, a także aby wspólnie rozwiązać opisany wyżej problem, Ministerstwo Cyfryzacji, NASK (Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa) i Facebook stworzyły „Punkt kontaktowy” i uzgodniły, co następuje.

Ministerstwo Cyfryzacji, NASK i Facebook, pragnąc zapewnić wszystkim ludziom dostęp do platform, poprzez które mogą bezpiecznie dzielić się ważnymi dla nich kwestiami i dyskutować o nich, będąc jednocześnie chronionymi od mowy nienawiści, przemocy i nękania – będą wspólnie poszukiwać rozwiązań wielowymiarowego problemu zarządzania treścią w Internecie. W tym celu podjęły one wspólne działania zmierzające do stworzenia “Punktu kontaktowego” służącego do składania wniosków przez użytkowników Facebooka, których treści, konta lub profile zostały usunięte, dzięki czemu Facebook będzie mógł przeprowadzić dodatkową kontrolę takich treści w oparciu o Standardy społeczności. Ministerstwo Cyfryzacji, jako podmiot publiczny odgrywający kluczową rolę w rozwoju społeczeństwa cyfrowego i usług elektronicznych, jest inicjatorem tej współpracy i zajmie się promocją „Punktu kontaktowego” oraz udzielaniem o nim informacji, a NASK, jako podmiot wdrażający projekt, zajmie się stworzeniem i obsługą systemu informatycznego.

Z „Punktu kontaktowego” można skorzystać jeśli usunięte treści, profile lub strony mieszczą się w jednej z kategorii wymienionych w formularzu opracowanym przez Ministerstwo Cyfryzacji, użytkownik odwołał się do Facebooka od decyzji o ich usunięciu, a Facebook odrzucił odwołanie lub nie odpowiedział na nie w ciągu 72 godzin. Użytkownicy Facebooka mogą odwołać się od decyzji, jeśli uważają, że zaszła pomyłka. Odwołania takie odnoszą się do treści usuniętych ze względu na nagość lub aktywność związaną z seksem, mowę nienawiści i przemoc.

Decyzję o przywróceniu treści, profilu lub strony podejmuje Facebook w sposób niezależny w oparciu o Standardy społeczności. Facebook deklaruje, że usunięte treści, konta lub profile zostaną ponownie sprawdzone pod kątem zgodności ze Standardami, a treści, konta lub profile, które w wyniku ponownego sprawdzenia zostaną uznane za zgodne z nimi, zostaną odblokowane. W przypadku każdego otrzymanego w ten sposób wniosku, Facebook zrobi wszystko, aby przesłać do Punktu kontaktowego uzasadnioną odpowiedź w ciągu 72 godzin od momentu jego otrzymania.

Punkt kontaktowy zostanie uruchomiony w ciągu najbliższych tygodni. Wkrótce udzielimy również dodatkowych informacji o tym, jak dokonywać zgłoszeń za pośrednictwem formularza odwołania.

Ponieważ wszyscy pragniemy, aby Internet stał się bezpiecznym miejscem wspierającym wolność słowa, Ministerstwo Cyfryzacji, NASK i Facebook deklarują, że „Punkt kontaktowy” jest otwarty dla innych platform, firm i instytucji, które maja ten sam cel. „

Porozumienie Ministerstwa Cyfryzacji i Facebooka!
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Skomentuj

Current day month ye@r *

Korzystamy z plików cookies w celach statystycznych i umożliwienia funkcjonowania serwisu. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij "Akceptuję".
Polityka prywatności