Każdy z nas pamięta czasy kiedy musiał wysyłać do siebie wiadomości e-mail z załączonymi plikami, aby pracować na nich w domu. Rozwiązanie to przeszło do historii, dzięki możliwości przechowywania online danych w chmurze.
Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta w usłudze do przechowywania i synchronizowania swoich danych w chmurze będziesz go potrzebował. Możesz zarejestrować się w systemach składowania danych online takich jak Dropbox, Box, czy Google Drive i mieć wszystkie pliki dostępne dla siebie bez względu na to gdzie jesteś, i z jakiego urządzenia korzystasz. Najlepsze usługi tego typu współpracują z innymi aplikacjami i usługami, dzięki czemu możliwości pracy i zarządzania plikami jest jeszcze więcej.
Niektóre z usług na naszej liście specjalizują się w backupie danych online, inne zaś kładą nacisk na współpracę w czasie rzeczywistym nad dokumentami.
Duża część usług w chmurze może zostać przetestowana dzięki darmowemu kontu.
Warto czasami zapłacić za usługę, aby w zamian dostać więcej miejsca do przechowywania danych lub możliwość przesyłania plików o naprawdę dużych rozmiarach. Dzięki płatnemu kontu możesz otrzymać także m.in. funkcję przywracania poprzednich wersji plików, udoskonalone zabezpieczenia i znacznie więcej możliwości współpracy nad dokumentem między grupami osób korzystających z usługi.
Poniżej prezentujemy tabelę dostępnych rozwiązań, które pozwolą na wybranie spośród dostępnych usług w chmurach takiej, która może być przydatnym narzędziem w Twojej pracy.
[kliknij w miniaturę, aby zobaczyć pełny rozmiar]