Jak co roku Brand Finance Global 500 opublikował ranking najbardziej wartościowych i mocnych marek. Na szczycie listy znalazła się marka Amazon, której wartość wzrosła do 200 miliardów dolarów. Wysoko w rankingu znalazły się inne giganty technologiczne.
Wyniki tegorocznego raportu zaprezentowano podczas Światowego Forum Ekonomicznego w Davos. Kolejny rok z rzędu ranking najcenniejszych marek wygrał Amazon. Jego wartość wzrosła o 17,5 proc., z kwoty 187,9 mld dol. do aż 200 miliardów dolarów. Twórcy zestawienia podkreślają, że to najwyższa wycena, jaką kiedykolwiek uzyskał jakikolwiek brand w historii zestawienia Brand Finance.
Wysoko w rankingu znalazły się inne firmy technologiczne. Na drugim miejscu uplasowało się Google (wycena 159,7 mld dol.), a na trzecim Apple. Microsoft i Samsung utrzymały zeszłoroczne pozycje, zamykając zwycięską piątkę.
Na siódmym miejscu znalazł się Facebook z wyceną na poziomie 79,8 mld dol. Dziesiątkę zamyka chiński Huawei, wyceniony na 65 mld dol. (skok z miejsca 12.).
Źródło: wirtualnemedia.pl