Jak donosi Laboratorium Antywirusowe ESET do klientów PKO BP, którzy korzystają z systemu iPKO zostały wysłane fałszywe maile z prośbą o zalogowanie się do systemu.
Wysłane maile oraz strony przygotowane w celu wyłudzenia danych od klientów PKO BP zostały przygotowane dość skutecznie, co może pozwolić na zmylenie mało czujnego klienta. Na fałszywej stronie klient jest proszony o zalogowanie się do systemu, podając swój login i hasło, a następnie wypełnia krótki formularz używając hasła jednorazowego. W ten sposób przestępcy uzyskują dane potrzebne do włamania się na konto i rzecz jasna wykradzenia pieniędzy.
Takie sytuacje powracają jak bumerang. Zawsze należy zachować ostrożność, banki raczej nie wysyłają tego typu informacji i próśb. Jeśli uważasz, że mail jest prawdziwy i bank naprawdę zaprasza się na swoją stronę, rzetelność wiadomości możesz potwierdzić, dzwoniąc na infolinię swojego banku.