Komisja Europejska nałożyła na Google karę w wysokości 1,49 mld euro za monopol w reklamach internetowych. Działania giganta miały uniemożliwiać konkurencji zamieszczanie reklam na stronach internetowych zewnętrznych podmiotów.
Kent Walker, wiceprezes Google, w komunikacie dla mediów przyznaje:
Dokonaliśmy już wielu zmian i wprowadzimy dalsze, by dać naszym konkurentom większą widoczność na rynkach europejskich
Śledztwo wykazało, że Google nadużywa swojej dominującej pozycji na rynku, bo w umowach ze stronami internetowymi stosuje wiele klauzul ograniczających. KE doszła do wniosku, że Google zajmuje dominującą pozycję na rynku pośrednictwa w usługach reklamowych związanych z wyszukiwaniem internetowym w Europejskim Obszarze Gospodarczym od co najmniej 2006 r.
W IV kwartale 2018 roku Google zanotował przychód w wysokości 39,12 miliarda dolarów, co także oznacza wyraźny wzrost rok do roku (z 32,19 mld dol.), a zysk operacyjny zwiększył się z 8,6 do 9,7 miliarda dolarów.
[źródło: wirtualnemedia.pl]