Z początkiem grudnia weszła w życie umowa pomiędzy EVIO Polska a Netia S.A w zakresie odbioru i dosyłu sygnału kanałów TV. Celem współpracy jest zapewnienie jak najwyższej jakości oferty programowej Telewizji Osobistej oferowanej przez Netię.
Współpraca dotyczy jednej z wiodących usług, jaką EVIO Polska oferuje operatorom TV kablowej i IPTV, polegającej na dostarczeniu światłowodem sygnału TV do sieci operatora. Na dzień dzisiejszy, w ramach usługi eCDN, istnieje możliwość wyboru spośród ponad 280 programów TV, w tym 69 w wersji HD.
Współpraca z EVIO jest dla Netii konsekwentną realizacją podjętych działań w związku z rozwojem przełomowej oferty Telewizji Osobistej wprowadzonej tej jesieni, której zaletą jest możliwość komponowania przez samych abonentów, zgodnie z własnymi zainteresowaniami. własnej ramówki spośród kilkunastu pakietów tematycznych.
Grzegorz Grzegorski, Kierownik Działu Produktu Telewizzyjnego Netia S.A.: „Umowa z EVIO pozwoli nam na kontynuowanie ewolucji naszej usługi, minimalizując jednocześnie koszty utrzymania własnej infrastruktury koniecznej do odbioru wysokiej jakości sygnału TV. Umowa z EVIO pozwoliła Netii na szybkie wdrożenie unikalnej oferty telewizyjnej na polskim rynku, która umożliwia naszym abonentom na dowolne kształtowanie pakietu programowego w bardzo atrakcyjnej cenie.”
Ważnym atutem eCDN jest odbiór kanałów światłowodem bezpośrednio od nadawców, o wyższych parametrach jakościowych niż jest to możliwe do uzyskania z lokalnych stacji czołowych i w odbiorze satelitarnym. Wpływa to przede wszystkim na niezawodność dosyłu sygnału TV i całkowite uniezależnienie się od warunków atmosferycznych. Otwiera także operatorom dostęp do popularnych kanałów tematycznych nieosiągalnych w odbiorze satelitarnym pozwalając na bezinwestycyjne poszerzenie oferty TV.
Mariusz Filipiak, Prezes Zarządu EVIO Polska: „Z naszej usługi eCDN korzysta obecnie ponad 60 operatorów TV kablowych i IPTV. Cieszymy się, że współpracując z Netią uczestniczymy w budowaniu bardzo innowacyjnych modeli usług TV cyfrowej. Naszą misją jest stałe poszerzanie oferty, by móc jak najlepiej odpowiadać na potrzeby przedsiębiorczych operatorów, a także przyczynić się do wzmocnienia kierunku, w jakim podążą dziś branża telewizyjna czyli daleko idącej personalizacji oferty TV.”
Informacja prasowa – Magdalena Jabłońska, EVIO Polska Sp. z o.o