Z raportu przeprowadzonego przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska wynika, że w chwili obecnej 40% badanych Polaków deklaruje, iż posiada już produkty działające w systemie internet rzeczy, natomiast połowa zadeklarowała chęć posiadania takich urządzeń w przyszłości.
Z przeprowadzonego badania wynika, że 73% społeczeństwa korzysta z internetu codziennie, natomiast z określeniem Internet Rzeczy (Internet of Things) spotkało się tylko 11%. 77% badanych korzysta z domowego WiFi, a 86% jego użytkowników wykorzystuje bezprzewodowe łącze do obsługiwania więcej niż jednego urządzenia.
Termin „Internet Rzeczy” użyty został po raz pierwszy w 1999 roku przez Kevina Ashtona i obecnie cieszy się coraz większą popularnością. IoT można wykorzystywać nie tylko w systemach inteligentnego domu czy motoryzacji, ale również z kulturze (muzea, kina), hotelach, galeriach handlowych lub na lotniskach. 49% badanych chętnie otrzymywałoby na telefon informacje i ciekawostki na temat oglądanych w muzeum wystaw, natomiast 41% ankietowanych będąc w sklepie chętnie otrzymywałoby informacje dotyczące oglądanych produktów, rabatów czy promocji.
Źródło: IAB