Rodzimy rynek elektroniki użytkowej jest w kryzysie. Popyt na tablety wyhamował, a sprzedaż urządzeń PC spadła aż o jedną piątą. Polacy do surfowania w internecie częściej wykorzystują już smartfony niż tablety. Z najnowszych danych udostępnionych „Rzeczpospolitej” przez firmę Gemius wynika, że np. udział iPadów (tablety Apple’a) w ciągu ostatnich czterech lat w ruchu internetowym skurczył się niemal trzykrotnie. W tym samym czasie wykorzystanie iPhone’ów do surfowania w sieci dwukrotnie wzrosło. To pokazuje, jak bardzo zmienia się rynek urządzeń mobilnych. Popyt na elektroniczne tabliczki z dynamicznych, dwucyfrowego wzrostu przerodził się w spadki. Według badań Strategy Analytics jeden z liderów tego rynku, koncern Samsung, w II kwartale na całym świecie sprzedał o 23 proc. mniej takich urządzeń niż rok wcześniej. W Polsce jednak największe spadki notują producenci najtańszych sprzętów tego typu. Eksperci twierdzą, że Polacy wcześniej masowo kupowali gorsze jakościowo tablety, które nie spełniły ich oczekiwań.
Źródło: „Rzeczpospolita”