Z ustaleń „Rzeczpospolitej” wynika, że w 2015 roku sprzedano o 10 procent tabletów mniej niż w roku poprzednim. Pobyt rośnie obecnie tylko na urządzenia z doczepianymi klawiaturami.
Wyniki finansowe firmy Apple pokazały, że rynek tabletów w czwartym kwartale ubiegłego roku nie prezentował się najlepiej. W tym czasie sprzedano aż o jedną czwartą iPadów mniej niż w roku wcześniejszym. Dane ICD pokazują, iż rynek tradycyjnych tabletów już się mocno nasycił. W czwartym kwartale 2015 roku sprzedano na świecie 65,9 miliona tabletów, czyli o 13,7 procent mniej niż przed rokiem.
Analiza ICD wykazała, że spadek sprzedaży dotyczył tylko tradycyjnych tabletów. Modele z doczepianymi klawiaturami cieszyły się ogromną popularnością. Sprzedano ponad dwukrotnie więcej modeli niż w roku 2014.
Źródło: Rzeczpospolita