W trzecim kwartale br. Samsung, Huawei i Apple zanotowały spore spadki udziału w sprzedaży smartfonów w Polsce, natomiast duży wzrost osiągnęło Xiaomi – wynika z danych IDC. – Xiaomi wprowadziło na rynek kilka nowych i dobrze wycenionych modeli smartfonów w III kwartale – zwraca uwagę Marek Kujda z IDC Poland.
Według danych IDC od kwietnia do czerwca Samsung miał 41,9 proc. udziału w rynku sprzedaży smartfonów w Polsce, natomiast w kolejnym kwartale było to o 2,2 pkt proc. mniej. – Spadek udziału Samsunga kwartał do kwartału to i tak wzrost w ujęciu ilościowym o ok. 55 tysięcy sztuk, ponieważ cały rynek w trzecim kwartale wzrósł w stosunku do drugiego kwartału – zaznacza Marek Kujda, senior research analyst w IDC Poland.
Z kolei udział Huawei zmniejszył się z kwartału na kwartał z 24,5 do 23,5 proc., a Apple – z 7,2 do 6,3 proc. – Sankcje USA wobec Huawei wprowadziły dużą niepewność i nie ma co się dziwić, że kanał sprzedaży postanowił w większym stopniu zdywersyfikować dostawy. Zwłaszcza że udział Samsunga to aż ok. 40 proc., a z punktu widzenia operatorów i innych kanałów sprzedaży nie byłoby korzystne, aby jeden z producentów miał zbyt duży udział a przez to zbyt silną pozycję negocjacyjną.
[źródło: Wirtualne Media]