Z nowego raportu „Digital News Report” przygotowanego przez Reuters Institute for the Study of Journalism, wynika że po kilku latach wzrostów skłonność użytkowników do kupowania płatnego dostępu do treści u wydawców wyraźnie słabnie.
Temu zjawisku towarzyszy wybieranie przez odbiorców tylko jednego płatnego dostawcy informacji, a także zmęczenie wielu użytkowników natłokiem newsów w internecie. Dla mediów najważniejszym kanałem społecznościowym pozostaje Facebook, na znaczeniu zyskują jednak komunikatory.
Na potrzeby tegorocznego opracowania przebadano metodą internetową ponad 75 tys. użytkowników w 38 krajach na całym świecie.
Okazuje się, że gdyby respondenci mieli w ciągu najbliższego roku opłacać tylko jedno źródło treści w sieci, to 37 proc. wybrałoby dostęp do serwisów VOD, 15 proc. do muzycznych platform streamingowych, a jedynie 7 proc. opłaciłoby dostęp do paywalla u dostawcy newsów.
9 proc. internautów dociera obecnie do newsów za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji wydawcy, zaś 55 proc. korzysta z treści dziennikarskich za pośrednictwem wyszukiwarek, serwisów społecznościowych lub agregatorów newsów.
Więcej tutaj.
[źródło: Wirtualne Media]