Przyrost cyfrowych subskrypcji hamuje, internauci zmęczeni natłokiem informacji? Aktualności

Social Media Logotype Background

 

Z nowego raportu „Digital News Report” przygotowanego przez Reuters Institute for the Study of Journalism, wynika że po kilku latach wzrostów skłonność użytkowników do kupowania płatnego dostępu do treści u wydawców wyraźnie słabnie. 

Temu zjawisku towarzyszy wybieranie przez odbiorców tylko jednego płatnego dostawcy informacji, a także zmęczenie wielu użytkowników natłokiem newsów w internecie. Dla mediów najważniejszym kanałem społecznościowym pozostaje Facebook, na znaczeniu zyskują jednak komunikatory.

Na potrzeby tegorocznego opracowania przebadano metodą internetową ponad 75 tys. użytkowników w 38 krajach na całym świecie.

Okazuje się, że gdyby respondenci mieli w ciągu najbliższego roku opłacać tylko jedno źródło treści w sieci, to 37 proc. wybrałoby dostęp do serwisów VOD, 15 proc. do muzycznych platform streamingowych, a jedynie 7 proc. opłaciłoby dostęp do paywalla u dostawcy newsów.

9 proc. internautów dociera obecnie do newsów za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji wydawcy, zaś 55 proc. korzysta z treści dziennikarskich za pośrednictwem wyszukiwarek, serwisów społecznościowych lub agregatorów newsów.

Więcej tutaj.

[źródło: Wirtualne Media]

Przyrost cyfrowych subskrypcji hamuje, internauci zmęczeni natłokiem informacji?
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Skomentuj

Current day month ye@r *

Korzystamy z plików cookies w celach statystycznych i umożliwienia funkcjonowania serwisu. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij "Akceptuję".
Polityka prywatności