Z badania MEC wynika, że 77 procent polskich internautów korzysta z serwisów VOD i ogląda na nich filmy, seriale czy programy telewizyjne (tzw. długie treści). Należy zaznaczyć, że wzrosły kwoty, jakie płacimy za oglądanie programów online.
Ponad 90 procent internautów w naszym kraju ogląda w sieci długie treści wideo, czyli filmy, seriale lub dokumenty. 77 procent korzysta z serwisów VOD, to o 4 punkty procentowe więcej niż w roku ubiegłym. Znacząco wzrasta częstotliwość oglądania programów w internecie – już ponad połowa internautów przyznaje, że ogląda długie treści przynajmniej kilka razy w tygodniu. Powodami, dla których częściej wybieramy internet niż tradycyjny telewizor, są: możliwość oglądania w innych porach niż ta, którą proponuje telewizja, możliwość zatrzymania programu w dowolnym momencie czy przekonanie, że w telewizji nie leci nic ciekawego. Ważna jest też kwestia dostępu do większej liczby odcinków ulubionego serialu.
Od ubiegłego roku wzrosła liczba internetowych widzów, którzy twierdzą, że w przypadku seriali sięgają po kilka odcinków z rzędu. Zjawisko binge-watchingu jest silnie skorelowane z wiekiem: wśród 15-24-latków co czwarty ogląda najczęściej więcej niż 4 odcinki serialu za jednym posiedzeniem.
Źródło: Wirtualne Media