Administracja Baracka Obamy w minionym tygodniu przedstawiła swój pogląd w debacie dotyczącej metod dostępu do telewizji za pomocą tańszych boxów. Ma to być przykład dla reszty rządu, aby zwiększyć rozwój konkurencji.
„Konkurencja jest dobra dla konsumentow” przyznał Barack Obama w wywiadzie z Yahoo Finance – „A także dobra dla biznesu. Większa konkurencja to więcej możliwości wyboru produktów, usług oraz innowacji”.
Dając możliwość wyboru urządzeń i aplikacji dostępowych zdaniem administracji można sporo zaoszczędzić.
Federalna Komisja Komunikacji w lutym zaproponowała, aby otworzyć wart 20 miliardów rynek boxów telewizyjnych. Propozycja pozwoli konsumentom otrzymać usługi wideo od dostawców takich jak Alphabet Inc’s Google, Apple Inc oraz TiVo In zamiast od dostawców kablowych i satelitarnych.
Kablowe i telewizyjne przedsiębiorstwa nie zareagowały entuzjastycznie na propozycję. Ich zdaniem zahamuje ona innowacyjność, straty poniosą także konsumenci, którzy utracą ochronę prywatności i będą musieli pokryć koszty przebudowy sieci. Zgadza się z tym Michael Powell, dyrektor Narodowego Stowarzyszenia Kablowego i Telekomunikacyjnego.
Zdaniem Jima Cicconi, wiceprezesa AT&T Inc, Biały Dom wywiera presję na Komisję i uczyni szkodę przedsiębiorstwom zajmującym się budową sieci szerokopasmowych w kraju.
„Chcemy przyjaznych dla konsumenta akcji z zakresu telefonii mobilnej i neutralności sieci. To będzie cel rządu” dodaje Jason Furman, przewodniczący Rady Doradztwa Ekonomicznego.
Źródło: www.reuters.com