Jak podaje portal Wirtualne Media nadawcy telewizyjni spotkali się z szefem KRRiT Witoldem Kołodziejskim oraz zespołem Telemetria Polska w sprawie jednoźródłowego badania mediów.
Obrady dotyczyły kształtu zapowiedzianych badań – głównie narzędzi w badaniu eksperymentalnym w ramach pilotażu badawczego. Zaprezentowano również obecny stan prac w ramach projektu Telemetria Polska. Dyskutowano na temat kształtu badania, narzędzi badawczych w ramach pilotażu badawczego oraz o harmonogramie projektu.
Radosław Ziółek, dyrektor działu badań i analiz programowych TVN spotkanie w Krajowej Radzie komentuje:
Spotkaliśmy się jako przedstawiciele nadawców i rozmawialiśmy, w jaki sposób powinna wyglądać nasza współpraca z KRRiT przy tworzeniu badania dotyczącego konsumpcji mediów w Polsce. Uważamy, podobnie jak przedstawiciele KRRiT, że każda z grup nadawców musi mieć istotny głos w tworzeniu tego badania. Na spotkaniu rozmawialiśmy m.in o kształcie kwestionariusza do badania eksperymentalnego. Wyjaśnialiśmy szczegóły techniczne.
Marcin Klepacki z TVP uważa:
Powinna obowiązywać zasada: ile wkładu finansowego, tyle głosów. Jako nadawcy optujemy za tym, aby w ramach JIC – jeżeli ktoś chce mieć tyle samo głosów w dyskusji, co nadawcy: telewizja, radio, internet – powinien wyłożyć tyle samo pieniędzy na stół
Ogólnopolska Reprezentacja Marketerów IAA Polska obawiała się o brak porozumienia wśród nadawców telewizyjnych w sprawie pilotażu, który poprzedza uruchomienie jednoźródłowego badania mediów w Polsce.
[źrodło: Wirtualne Media]