Kilka dni temu pisaliśmy o darmowym WiFi na pokładach samolotów. Tym razem na warsztat weźmiemy europejskie firmy – aż 50 proc. firm w Czechach, Niemczech, Szwecji, Holandii i w Wielkiej Brytanii nie oferuje swoim pracownikom dostępu do firmowej sieci bezprzewodowej! Sprawdźmy, co pokażą nam wyniki badania przeprowadzonego wśród 2500 europejskich pracowników biurowych.
Tylko 45 proc. ankietowanych ma dostęp do firmowej sieci bezprzewodowej. Jedna na dziesięć osób stwierdziła, że przez niską jakość połączenia internetowego nie mogła zakończyć procesu sprzedaży, co według autorów badania pokazuje, jak słaba jakość infrastruktury IT może negatywnie wpływać na rozwój biznesu.
Dodatkowo 15 proc. ankietowanych potwierdziło, że niska jakość komunikacji stanowiła problem w osiągnięciu ich celów sprzedażowych, a 25 proc. zgodziła się, że zła jakość połączeń uniemożliwiła im dotrzymanie terminu. Z drugiej strony prawie 40 proc. ankietowanych wskazywało, że ma możliwość pracy z domu, a 25 proc. korzystała z rozwiązań bazujących na technologii chmury osobistej typu Salesforce.com, Dropbox lub Google Drive.
Rozwój technologii szybkiej komunikacji w Europie zwiększa znaczenie usług bazujących na chmurze i zmierza w kierunku coraz większej mobilności pracy. Tym samym stwarza możliwość zwiększania produktywności oraz lepszej obsługi klienta. Małe i średnie firmy muszą zainwestować w dostęp do super szybkiej komunikacji, aby umożliwić pracownikom elastyczne wykonywanie ich zadań i efektywne BYOD. To może wpłynąć na poprawę czasu reakcji na klientów i na potencjalną satysfakcję z pracy. – komentuje wyniki Lee Marsden, europejski prezes Zyxel.
Źródło: Zyxel
Zdjęcie: theatlantic.com