[miejsce publikacji] ICT Professional, Nr 15 – Lato 2017, strona 34.
[rubryka] Zarządzanie
[autor] Paweł Kociuba
[tytuł] Fura dla MiŚOT-a
_________________________________________________________________________________________
Zakup samochodu dla firmy nie jest prostą sprawą. Osoby odpowiedzialne za podjęcie takiej decyzji, często pomijają oczywiste i ogólnodostępne informacje, ulegając stereotypom. „Kupuję samochody używane, bo tak jest taniej”, „Nie oddam pracownikom nowych samochodów, bo trzeba o nie dbać” – to tylko niektóre z opinii właścicieli firm, którzy kupowali dla swoich ekip montażowych samochody używane.
Czy w oparciu o takie opinie można sensownie budować flotę? Czy używane samochody są rzeczywiście tanie w zakupie, a szczególnie w eksploatacji i serwisowaniu? Czy zapewniają wystarczającą mobilność uwzględniając podwyższoną wraz z wiekiem awaryjność? I wreszcie na koniec: czy właściciele lub osoby opiekujące się flotą są w stanie szybko znaleźć odpowiedni samochód – sprawny technicznie, z wiarygodnego źródła i o potwierdzonej historii użytkowania? A jak się ma do tego możliwość budowania jednolitej, charakterystycznej i obrandowanej floty, która by sprzyjała wizerunkowi firmy? Tylko nowy samochód daje pozytywne odpowiedzi dotyczące powyższych kwestii. Flota składają- ca się z nowych samochodów znacznie poprawia tak- że wizerunek właściciela, a idąc w parze z dobrze dobraną reklamą, wyróżni dostawcę usług z tłumu źle zorganizowanej i pozbawionej tożsamości zbieraniny różnych pojazdów, często awaryjnych i mniej lub bardziej „urodziwych”.
Zatem dobrą alternatywą dla używanych samochodów, są pojazdy nowe, na gwarancji, najsprawniejsze technicznie i najtańsze w użytkowaniu. Mogą to być marki flotowe i niskobudżetowe, zaczynając od marki Dacia, poprzez Renault, aż po Peugeot. Rozważ- my więc w zarysie ich zalety.
Dacia: technologia i jakość producenta, którym jest koncern Renault. Dla brygad roboczych, przedstawicieli pionu handlowego i zaopatrzenia – to samochody idealne. Największą niespodzianką jest cena samochodu osobowego Sandero. Rozpoczyna się od 24300 zł netto oraz towarzyszy jej 3-letnia gwarancja producenta (lub 100 tys. km). Można go doposażyć w bagażnik dachowy do przewozu drabin i innych ładunków. Z kolei największym zainteresowaniem dla wersji ciężarowej cieszy się Dokker – van w cenie od 25000 zł netto z możliwością użytkowania silników zasilanych LPG.
Renault: uzupełnia ofertę samochodów o modele, których Dacia nie oferuje. Obejmuje również typowe samochody dostawcze Trafic i Master, które mogą być także wyposażone w przedziały do przewozu osób (od 2 do 17). Z kolei w części ładunkowej może zostać umieszczone wyposażenie specjalistyczne, zapewniając tym samym wręcz wzorcowo zaprojektowane pomieszczenie warsztatowe lub magazynowe, tyle, że na kółkach.
Peugeot: dla przykładu Partner, oferuje nadwozie osobowe oraz ciężarowe, z możliwością przemieszczania się nawet 3 osób, gdyż posiada fotele w układzie 2+1. Ta zaleta jest często decydującym czynnikiem, jako że zdobycie używanego samochodu w takiej konfiguracji jest niemalże niemożliwe. Budujmy zatem pozycję i wizerunek prowadzonych firm w oparciu o nowe samochody. Jeżeli jednak nie jesteśmy jeszcze przekonani, czy nasza firma może sobie na to pozwolić, spróbujmy przynajmniej zapoznać się z ofertą i rozważmy ewentualne finansowanie. Dopasujmy samochód do naszych potrzeb, a nie naszą firmę do możliwości kupna akurat takiego, czy innego pojazdu używanego. Tylko przemyślane dobranie samochodu do zadań firmy, pozwoli efektywnie wykorzystać nasze zasoby i skoncentrować się na własnych celach biznesowych oraz oferowanych usługach i towarach.
Zainteresowanie firm z sektora Małych i Średnich Operatorów Telekomunikacyjnych pokazuje duże i bardzo pozytywne zaskoczenie ofertą samochodów nowych. Wraz z rozwojem firm z branży dostawców telekomunikacyjnych, stale wzrasta potrzeba weryfikacji aktualnych ofert. Z kolei wady samochodów używanych wyłącznie potwierdzają słuszność wyboru pojazdów nowych.
Informujemy jednocześnie wraz z iNET GROUP oraz Stowarzyszeniem e-Południe, że wyżej opisane samochody dostępne są w specjalnej ofercie projektowej „Fura dla MiŚOT’a”. Wszystkie pytania dotyczące warunków zakupu w ramach tego projektu prosimy kierować do autora. Zapraszamy do kontaktu, także w kwestii ofert samochodów klasy premium.
O Autorze: Paweł Kociuba pracuje w Grupie Pietrzak już czternaście lat, a jego celem jest wyposażenie operatorów w nowe samochody. Zapewnia on kompleksowe motoryzacyjne konsultacje menedżerskie dla każdego poziomu decyzyjności i zarządzania.
Tel: +48 602 416 606
E-mail:
pawel.kociuba@grupapietrzak.pl