Nieustanny rozwój technologii oraz potrzeba zachowania konkurencyjności wymuszają pewnego rodzaju zmiany także w sektorze dostawców Internetu. Oferowanie dodatkowych usług może być doskonałym przykładem na dopasowanie się do nowych potrzeb rynku.
Dotyczy to również jednego z elementarnych obszarów z dziedziny bezpieczeństwa IT, a mianowicie ochrony antyspamowej. Z jednej strony wiemy, iż spam podlega ciągłej ewolucji, odsetek niechcianych wiadomości w porównaniu do wszystkich maili wysyłanych w sieci utrzymuje się na poziomie 70%, a ryzyko zagrożeń (których nośnikiem jest spam), takich jak phishing czy infekcja złośliwym oprogramowaniem, wciąż wzrasta. Z drugiej strony, świadomość taka nie zawsze idzie w parze z właściwym doborem rozwiązania antyspamowego.
Korzystanie z dostępnych na rynku opensource’owych rozwiązań jest dość czasochłonne i uciążliwe pod względem konfiguracji oraz zarządzania, i nie zawsze zapewnia właściwy poziom zabezpieczenia przed spamem, co wynika również z ograniczonej elastyczności pod względem implementacji i możliwości ich dopasowania do aktualnych potrzeb i konkretnego modelu biznesowego.
Jednym z rozwiązań „mail security”, które wychodzi naprzeciw tym problemom, jest SpamTitan firmy TitanHQ. Oprogramowanie w postaci bramy filtrującej łączy w sobie cechy bardzo skutecznego filtra antyspamowego z funkcjonalnościami istotnymi dla firm ISP. Kluczowa jest prostota i łatwość zarządzania z poziomu polskojęzycznej konsoli integrującej wszystkie elementy systemu na jednym przejrzystym pulpicie. Mamy tu możliwość obsługi wielu serwerów pocztowych, podłączenia nielimitowanej ilości domen, grupowania ich i tworzenia administratorów poszczególnych domen i grup domen. Zaawansowana sekcja raportów zapewnia dostęp do wszelkich niezbędnych informacji, a interfejs pod względem użytego schematu kolorów i logotypu możemy dopasować do naszych wymagań. Konfigurowalny jest również sam dostęp do kwarantanny dla poszczególnych użytkowników. SpamTitan posiada wbudowane dwa silniki antywirusowe (Kaspersky i ClamAV) zapewniając także ochronę przed phishingiem, wirusami i malware.
Dla firm z sektora ISP istotne są również funkcjonalności mające na celu zachowanie reputacji adresu IP serwera pocztowego, czyli skanowanie ruchu wychodzącego oraz tzw. „IP pooling”. Mimo zastosowania szeregu technologii mających na celu zaoferowanie jak najlepszej skuteczności wychwytywania spamu, przy zachowaniu ekstremalnie niskiego poziomu tzw. „false positive”, oprogramowanie pozostaje dobrze skalowalne, z możliwością pracy w klastrze, a dzięki udostępnionemu API można je zintegrować z innymi systemami.
Dodatkowo SpamTitan oferuje znakomity stosunek możliwości do ceny oraz elastyczność w wyborze wersji (plik ISO wraz z systemem operacyjnym, platformy wirtualne, cloud), umożliwiając oferowanie ochrony antyspamowej także w postaci usługi w modelu MSP (Manage Service Provider). Może to nastąpić poprzez budowę własnej chmury, lub skorzystanie z oferty firmy Bakotech (wyłącznego dystrybutora rozwiązań TitanHQ) – decydując się na chmurę prywatną lub publiczną z możliwością opłat w cyklu miesięcznym – w obu przypadkach na serwerach zlokalizowanych w Polsce.
Zakup tego rozwiązania to nie tylko inwestycja w bezpieczeństwo, ale także możliwość wygenerowania dodatkowych przychodów dzięki oferowaniu bardziej komplementarnej usługi.
Wyłącznym dystrybutorem produktów mail security firmy TitanHQ na terenie Polski i Europy Środkowo-wschodniej jest Bakotech, specjalizowany dystrybutor rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa, sieci i infrastruktury IT.
O autorze:
Mariusz Princ – kierownik działu bezpieczeństwa w Bakotech Sp. z o.o., posiada szerokie doświadczenie w branży IT. Pracował m.in. w takich firmach jak e’D system Poland i Veracomp. Obecnie z sukcesami zajmuje się rozwijaniem biznesu w zakresie systemów antyspamowych SpamTitan w Polsce.
O Bakotech Sp. z o.o.:
Bakotech Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, jest częścią międzynarodowej grupy dystrybucyjnej Bakotech®. Jako specjalizowany dystrybutor rozwiązań IT w zakresie bezpieczeństwa, sieci i infrastruktury IT, spółka koncentruje się na dostarczaniu najwyższej jakości produktów i usług w centralnej i wschodniej Europie, w szczególności w: Polsce, Bułgarii, Rumunii, Słowacji, Chorwacji i na Węgrzech, a także w krajach nadbałtyckich. Firma zajmuje się sprzedażą w kanale partnerskim, poprzez rozbudowaną sieć partnerów. Bakotech posiada w swoim portfolio innowacyjne produkty, które odniosły sukces międzynarodowy, a dzięki dystrybutorowi wchodzą nie tylko na rynek polski, ale również krajów Europy Środkowo-Wschodniej.