W ramach realizacji jednego z głównych celów statutowych, Związek Pracowników Branży Internetowej IAB Polska wspomógł rozwój edukacji, przeprowadzając (już po raz drugi!) projekt badawczy „TV + WWW = razem lepiej”.
Jak można się łatwo domyślić, głównym tematem była synergia Internetu z tradycyjnymi mediami. IAB Polska zaadaptowała tę sprawę od swoich brytyjskich kolegów, którzy omówili zagadnienie już w 2008 roku, w opracowaniu „TV & Online: Better Together”. Pierwsze badanie na gruncie polskim miało miejsce w 2011 roku. Jednak już po trzech latach, w związku z dynamicznym rozwojem TV i WWW, IAB zdecydowało się odświeżyć swoje spostrzeżenia, powtarzając badanie.
W związku ze zmianą wykorzystywanych technologii, zmienił się też sam konsument. Z badania wynika, że aż 83% to tzw. multi-screeners (czyli osoby, które korzystają z wielu ekranów jednocześnie). Zdecydowana większość z nich – bo aż 79% – to osoby, które współkonsumują Internet i telewizję. Znając preferencje konsumenta, zapewne łatwiej będzie do niego dotrzeć.
Nie musimy się także martwić, że w obliczu tak dużej ekspansji Internetu, popularny TV odejdzie do lamusa. Wciąż regularnie oglądamy ukochane seriale i najnowsze wiadomości ze świata (stając się także biernym odbiorcą szeregu reklam). Nie wyobrażamy sobie także życia bez Internetu. Bo czym byłby bez niego nasz smartfon i tablet?
Badanie pokazuje, że TV i WWW nie tylko nie są wrogami, ale uzupełniającymi się przyjaciółmi. Gdy my – multi-screeners – odczuwamy zmęczenie, włączamy telewizję. Może nam służyć jako forma rozrywki po trudnym dniu, a czasem jako przyjemny „szum” podczas pracy przy komputerze. To w Internecie rozpościeramy skrzydła, jesteśmy naprawdę aktywni, aktywni online. Niewiele z nas potrafi skupić się na obu nośnikach w tym samym czasie.
I żeby nie być gołosłownym – przypadek z życia. Pisząc ten artykuł, czynnie korzystam z dobrodziejstw Internetu. Jak sądzicie, czy wyłączyłam telewizor?
Źródło: IAB Polska