Tele.Odpowiedzalni to projekt z dziedziny społecznej odpowiedzialności biznesu zainicjowany i prowadzony przez Stowarzyszenie e-Południe. W 2017 roku wraz z Akademią WSB zostały zdiagnozowane obszary działalności CSR MiŚOT oraz zdefiniowano cztery filary, do których te działania zostały przypisane.
W wyniku w/w działań powstał unikalny branżowy Kodeks CSR dla branży małych firm telekomunikacyjnych. Popularyzacja i promocja aktywności MiŚOT w obszarze CSR jest realizowana na wielu płaszczyznach: w mediach, podczas naszych Zjazdów oraz w kontaktach z przedsiębiorcami i organami państwa.
Podczas tegorocznego Zjazdu MiŚOT i Konferencji KIKE kapituła po raz kolejny wyłoniła firmę będącą Tele.Odpowiedzialnym Roku – nagrodzona została firma INTERKONEKT - lokalny operator sieci światłowodowej FIBER.
~~~~
W szóstej części naszego cyklu „Tele.Odpowiedzialni są wśród nas” przedstawiamy firmę Art-Com
Początki firmy ART-COM sięgają roku 1994. Można zatem powiedzieć, że dzięki aktywnemu działaniu w branży teleinformatycznej od ponad 20 lat, firma posiada wiedzę, potencjał oraz doświadczenie pozwalające zaspokoić potrzeby najbardziej wymagających Klientów, jednocześnie gwarantując im poczucie stabilizacji i bezpieczeństwa. Zaufanie, jakim obdarzyli Klienci indywidualni oraz korporacyjni na przestrzeni wielu lat, pozwoliło wypracować markę bardzo dobrze rozpoznawalną na rynku lokalnym oraz wojewódzkim.
Jednocześnie, biorąc aktywny udział w kreowaniu i rozwoju inicjatyw branżowych, takich jak: Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego „e-Południe”, prowadzony przez nie Klaster gospodarczy e-Południe, bądź Krajowa Izba Komunikacji Ethernetowej, Art-Com przyczynia się do rozwoju krajowego rynku operatorów ISP oraz wzrostu jego konkurencyjności względem zagranicznych telekomów działających na terytorium RP.
Życie zawodowe i rodzinne pracowników Art-Com związane jest z Jaworznem – są oni częścią składową lokalnej społeczności, zatem zależy im na rozwoju miasta i jego mieszkańców. Ponadto płacą lokalnie podatki i wspierają ciekawe inicjatywy niosące wartość dodaną dla lokalnej społeczności, po to, by mieszkańcy z zadowoleniem korzystali z ich usług i poprzez to świadomie wspierali lokalny patriotyzm.
Od początku swojej działalności firma z wielkim poczuciem obowiązku traktuje odpowiedzialność społeczną. Zadania czy też wydarzenia, w które się angażują, każdego roku przynoszą dziesiątki podziękowań za działalność charytatywno-społeczną.
Kiedy tylko Art-Com zaczął świadczyć usługi dostępu do sieci internet w Jaworznie na skalę całego miasta nie zapomniał o tych, dla których dostęp do nowych technologii był nadal tylko marzeniem. Przez dziesięć lat (zanim miasto wybudowało własną sieć szerokopasmową) świadczył usługi dostępu do internetu dla kilkudziesięciu placówek szkolno-wychowawczych za symboliczną złotówkę. Dzisiaj w ten sposób wspiera lokalne stowarzyszenia, których na terenie miasta jest kilkanaście. Przez cały okres istnienia stowarzyszenia, które wspierało bezrobotnych o ciężkich warunkach materialnych – każdego roku wybierano jednego podopiecznego, któremu zapewniano dostęp do cyfrowego świata.
Od kilkunastu lat Art-Com jest współorganizatorem – w zakresie technicznym – WOŚP, dzięki czemu pierwsze transmisje na żywo z lokalnej telewizji trafiały do abonentów „po sieci”. Pierwsze aukcje internetowe, które przeprowadzał sztab – zanim pojawiły się na allegro, były możliwe dzięki pracownikom, którzy prowadzili aukcje, a także programistom, którzy napisali oprogramowanie.
Nie jest możliwe wymienienie wszystkich przedsięwzięć, w których wzięto udział, więc poniżej tylko wycinek:
- Dzień Dziecka na jaworznickim rynku. Impreza miejska przyciągająca kilka tysięcy mieszkańców. Od początku jej istnienia Art-Com sponsoruje nagrody dla dzieci, a dla odwiedzających wystawia stoisko z atrakcjami (fotobudka, fifa, wyścigi samochodowe).
- Pikniki w dzielnicach. Od wielu lat jest prawie na każdym (jeśli tylko stan osobowy pozwala) pikniku lokalnym w mieście. W ostatnich trzech latach naliczono ich 40. Każdy piknik Art-Com wspiera swoimi nagrodami oraz namiotem tematycznym, w którym dzieci grają w gry, korzystają z rzeczywistości wirtualnej, korzystają z fotela samochodowego czy też robią zdjęcia w fotobudce.
- Na zaproszenie lokalnych szkół przedstawiciel firmy bierze udział w prelekcjach czy spotkaniach tematycznych, w których dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem, opowiadając o branży. Od 3 lat Art-Com prowadzi w firmie dzień przedsiębiorczości, w ramach którego uczniowie liceum mają w firmie dzienne praktyki. Na stałe ma podpisaną umowę z kilkoma szkołami, przeprowadzając dla uczniów staże roczne czy też miesięczne.
- Art-Com sponsoruje lokalne drużyny sportowe, od amatorskiej siatkówki przez kluby piłkarskie z niższych lig po akademie dziecięce. Od ok. 10 lat jest sponsorem wydarzenia „Sportowiec Roku”, w ramach którego wspiera utalentowanych sportowców. Sponsoruje również aktywnych amatorów (wyprawy na Mont Blanc, Kilimandżaro, Aconcagua) oraz indywidualne talenty, które uczestniczą w mistrzostwach świata.
I właśnie za te działania firma Art-Com otrzymała Wyróżnienie w konkursie Tele.Odpowiedzialny Roku 2019.
~~~~
Pamiętajcie, Wasza firma może również być Tele.Odpowiedzialna!