Google wprowadził w przeglądarce zapowiadaną wcześniej zmianę – informował deweloperów aplikacji że ograniczy możliwości śledzenia i identyfikacji użytkowników korzystających z opcji incognito.
W wersji Chrome oznaczonej liczbą 76, nowy mechanizm nie pozwala wydawcom na ustalenie, czy konkretny internauta podczas przeglądania ich serwisu korzysta z trybu incognito.
Teraz wydawcom trudniej rozpoznać użytkowników korzystających z wersji incognito. To z kolei uniemożliwia im odcięcie od treści tych internautów, którzy do tej pory wykorzystywali tryb prywatny do przeglądania materiałów, szczególnie w modelu metered paywall zakładającym możliwość czytania za darmo określonej liczby artykułów w jednym miesiącu.
Wydawcy odczytują aktualizację jako pośredni zamach ze strony Google na przyjęty przez nich model biznesowy. Przyznają oni, że dla części wydawców nowa polityka Google będzie stanowiła pewne wyzwanie.
Rafał Mandes, dyrektor departamentu Digital & Video w Infor Biznes:
Google nie po raz pierwszy wykorzystuje swoją pozycję rynkową (mocnego lidera, a może nawet monopolisty), narzucając rozwiązania i zmieniając otoczenie biznesowe jakim niewątpliwie jest kwestia związana z możliwościami identyfikacji usera z poziomu przeglądarki
[źródło: Wirtualne Media]