Na 13 mln zł sąd wycenił wprowadzanie klientów w błąd. Kara została nałożona na Orange Polska za akcję reklamową Neostrady, która znalazła się pod lupą UOKiK w 2015 r.
Pierwsza decyzja o karze nałożonej na Orange Polska to rok 2017. Wówczas prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zdecydował, że telekom ma zapłacić 16,3 mln zł za wprowadzanie klientów w błąd. Firma odwołała się od decyzji do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ten kary nie uchylił, ale zmniejszył ją do 13 mln zł.
Sprawa dotyczy akcji reklamowej Neostrady – zdaniem prezesa UOKiK reklamy Superpromocja Neostrady oraz Geopromocja dla Neostrady mogły wprowadzać klientów w błąd co do kosztów korzystania z sieci. Telekom już wówczas krytykował decyzję i wskazywał, że prezes UOKiK „dokonał nieuzasadnionego uproszczenia”.
[źródło: money.pl; Puls Biznesu]