W pierwszych trzech kwartałach ub.r. wydatki reklamowe w polskim internecie zwiększyły się rok do roku o 14,2 proc. Procentowo najbardziej wzrosły inwestycje w reklamy mobilne, wideo i w mediach społecznościowych.
Według raportu opracowanego przez IAB Polska wspólnie z PwC od stycznia do września ub.r. na reklamy w polskim internecie przeznaczono 3,14 mld zł, wobec 2,75 mld zł rok wcześniej.
Najbardziej w górę poszły inwestycje w reklamy w internecie mobilnym (o 44 proc.), reklamy wideo (o 30 proc.) i w mediach społecznościowych (o 28 proc.). Ta pierwsza kategoria miała już 25,9 proc. udziału w rynku e-marketingu, druga – 14 proc., a trzecia – 15,2 proc.
Najwięcej na reklamy internetowe niezmiennie wydaje branża handlowa, która w pierwszych trzech kwartałach ub.r. miała 16 proc. udziału w łącznych inwestycjach.
[żródło: wirtualne media]