Z raportu IHS i IAB Europe wynika, że 2015 rok był pierwszym w historii, w którym nakłady na reklamę internetową były w Europie większe niż na reklamę telewizyjną.
Rok temu wydatki na reklamę on-line w Europie osiągnęły wysokość 36,2 miliarda euro. Rynek zdominowany został przez trzy kraje: Wielką Brytanię, Niemcy oraz Francję. W Wielkiej Brytanii na reklamę internetową wydano w ubiegłym roku 11,8 miliarda euro, czyli więcej niż w Niemczech (5,8 mld euro) i Francji (4,2 mld euro) liczonych łącznie. W TOP 10 krajów znalazły się także: Włochy (2,1 mld euro), Holandia (1,6 mld euro), Rosja (1,5 mld euro), Szwecja (1,3 mld euro), Hiszpania (1,2 mld euro), Dania (0,8 mld euro) i Szwajcaria (0,8 mld euro). W czołówce zabrakło Polski, ale ze wzrostem nakładów o 21,8 proc. znaleźliśmy się w czołówce najszybciej rozwijających się państw. Wyprzedziły nas tylko Irlandia (29 procent) oraz Bułgaria (nieco ponad 22 procent).
Źródło: WirtualneMedia