Klaster E-Południe został założony w celu zwiększenia siły przebicia małych i średnich operatorów telekomunikacyjnych. Jego działalność odniosła już pod tym względem wiele sukcesów dla wspólnych przedsięwzięć. Obecnie, opierając się na normie ISO 26 000 oraz własnych doświadczeniach i pomysłach, opracowuje Kodeks Społecznej Odpowiedzialności Biznesu w branży telekomunikacyjnej.
Działania skupiać się będą wokół czterech głównych filarów odpowiedzialności: biznesowej, społecznej, odpowiedzialności za środowisko pracy oraz środowisko naturalne. Odpowiedzialność biznesowa to połączenie sprawiedliwych praktyk rynkowych oraz odpowiedzialnej relacji z klientami. To dołożenie wszelkich starań, by proces biznesowy przebiegał przyjaźnie: był przejrzysty i satysfakcjonujący. Odpowiedzialność za środowisko pracy to przede wszystkim równość w dostępie do pracy, zapewnienie bezpiecznych i przyjaznych warunków dla każdego pracownika, a także szkolenia osób zatrudnionych zarówno z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, jak i rozwijania kwalifikacji zawodowych. Odpowiedzialność za środowisko naturalne to dostarczanie na rynek rozwiązań kompleksowych pod względem ekologicznym. Klaster E-Południe jest zaangażowany w stosowanie wspólnych rozwiązań, takich jak węzeł wymiany ruchu EPIX, pozwalający na wykorzystanie jednej wysokorozwiniętej infrastruktury dla wielu podmiotów. Społeczna odpowiedzialność biznesu to działania wspierające lokalne społeczności, współpraca z lokalnymi organizacjami, programami dla dzieci i młodzieży, czy działania inwestycyjne.
Wiele działań określonych w ramach czterech filarów członkowie Klastra E-Południe wykonywali już od dawna. Wprowadzenie kodeksu przyczyni się jednak do opracowania pełnego zbioru zasad odpowiedzialności dla branży telekomunikacyjnej, zaś coroczne raporty będą wyznaczały nowe szczególne kierunki rozwoju i działań oraz umożliwią monitorowanie postępów klastra w prowadzeniu biznesu odpowiedzialnego społecznie.
Źródło: http://www.e-poludnie.pl/pl/spoleczna-odpowiedzialnosc-biznesu-wkracza-w-branze-telekomunikacyjna/