Internetowe bramki SMS zostaną zamknięte. Taki plan zapowiedzieli dwaj najwięksi operatorzy komórkowi. Rok wcześniej swoją bramkę zamknął także Play. T-Mobile nie podejmuje decyzji w tej kwestii.
Orange Polska podał już konkretną datę. Bramka SMS przestanie działać od 1 lutego 2020 r. Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska, tłumaczył w Wirtualnych Mediach, że coraz mniej osób zainteresowanych jest tą usługą. „Jest to efekt ofert zawierających darmowe nielimitowane wiadomości SMS i MMS w ramach abonamentu”.
Podobną decyzję zapowiedział Plus, choć nie podał dokładnej daty wyłączenia usługi. Na razie na stronie operatora został zamieszczony komunikat w tej sprawie:
„Informujemy o planowanym wyłączeniu usług Bramka SMS oraz Bramka SMS do sieci Plus. W związku z tym wyłączone zostaną numery SMS Premium: 7266, 7566 oraz 7966 umożliwiające kolejne zasilenia konta punktowego w usłudze Bramka SMS. Stan punktów mogą Państwo łatwo sprawdzić – po zalogowaniu się do konta w bramce SMS i wejściu w zakładkę „Konto”. Zalecamy wykorzystanie punktów zgromadzonych na Państwa koncie do dnia zamknięcia Usługi. O terminie wyłączenia usług oraz dostępu do strony sms.plus.pl poinformujemy Państwa ze stosownym wyprzedzeniem odrębnym komunikatem na stronie sms.plus.pl oraz na plus.pl/bramkasms jak również w wiadomości SMS wysłanej na numer telefonu komórkowego przypisanego do Państwa konta”.
T-Mobile Polska na razie nie zamierza rezygnować z internetowej bramki. W rozmowie z Wirtualnymi Mediami rzecznik prasowy operatora potwierdził, że T-Mobile Polska „nie ma żadnych konkretnych planów związanych z likwidacją swojej usługi wysyłania SMS-ów z internetu”.
Internetowe bramki SMS umożliwiają wysyłanie wiadomości tekstowych z przeglądarki internetowej. Usługa ta cieszyła się sporą popularnością, gdy za wysłanie SMS-a czy MMS-a trzeba było dodatkowo płacić, a telekomy stosowały limity liczby darmowych SMS-ów w miesiącu. Obecnie z bramek SMS korzysta coraz mniej użytkowników, stąd decyzja operatorów komórkowych.
Źródło: Wirtualne Media
Fot. Pixabay