Netflix awansował na lidera serwisów VoD w Polsce. Gigant miał w zeszłym miesiącu o 221 tys. użytkowników niż zajmujący drugą pozycję VoD.pl.
Netflix jako jedyny z czołowych serwisów od maja osiągnął duży wzrost odwiedzalności. Zapewne jest to pokłosie najnowszych, hitowych seriali takich jak ‚Stranger Things’ i ‚Dom Z Papieru’.
Jak wynika z badań z Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w lipcu br. Netflixa odwiedziło 3,48 mln realnych użytkowników, czyli 12,45 proc. wszystkich polskich internautów.
Straciły serwisy należące do czołowych nadawców telewizyjnych. VoD na TVP.pl zanotował spadek o 1,7 pkt proc. zasięgu i 3,32 mln odsłon (czyli o 19,8 i 11,8 proc.), a Ipla.tv o 0,51 pkt proc. zasięgu (12,2 proc.), zyskując 934,1 tys. odsłon (9,4 proc.).
Z szacunków Amper Analysis wynika, Netflix może mieć w Polsce 800 tys. płatnych użytkowników.
[źródło: Wirtualne Media]