Dobra wiadomość dla e-commerce! Ponad 80 proc. Polaków posiadających dostęp do sieci planuje kupić choć część prezentów przez Internet, a jedynie 17 proc. wyklucza taką możliwość – wynika z badania przeprowadzonego przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia na zlecenie Poczty Polskiej.
Wśród najpopularniejszych powodów odwrotu od sklepów stacjonarnych w bieżącym roku znajduje się wygoda zakupów przez Internet. Polacy kupią w sieci prezenty bo uważają, że tak jest taniej niż w sklepach stacjonarnych (67 proc.) i mają większy wybór niż w sklepach tradycyjnych (43 proc.).
Badanie potwierdziło też zaobserwowany od pewnego czasu trend, że Polacy chętnie chodzą najpierw do sklepów stacjonarnych, żeby obejrzeć lub przymierzyć produkty, a potem kupują je w sieci. Robi tak blisko 80 proc. badanych.
Osoby, które jednak wybiorą zakup w sklepach tradycyjnych, jako główny powód podają chęć osobistego obejrzenia produktów lub obawy, że towar kupiony on-line może być uszkodzony lub niezgodny z zamówieniem.
Średnio respondenci planują przeznaczyć na zakup prezentów świątecznych w tym roku 500 zł, a połowa z nich nie więcej niż 400 zł. Co czwarta osoba planuje kupić prezenty świąteczne za kwotę większą niż 500 zł – zauważa członek zarządu ARC Rynek i Opinia Marek Lekki.
Wśród najczęściej zamawianych w sieci prezentów znajdą się w tym roku kosmetyki (56 proc.), słodycze (49 proc.), zabawki (45 proc.). Połowa badanych planuje kupić w prezencie dla bliskich książki.
Decydując się na zakup prezentów w sieci dokładnie wybieramy dostawcę przesyłki. Na operatora przesyłek świątecznych ponad 70 proc. badanych planuje wybrać Pocztę Polską.
W badaniu „Zakup prezentów świątecznych przez Polaków”, zrealizowanym przez ARC Rynek i Opinia dla Poczty Polskiej, wzięło udział 508 osób, które planują kupić prezenty świąteczne. Badanie reprezentatywne na populację internautów ze względu na wiek, płeć oraz wielkość miejscowości zamieszkania. Termin realizacji wywiadów: 7-12 listopada 2014 r.
Źródło: ARC Rynek i Opinia
Zdjęcie: integracja24.pl