Technologia mobilna stanie się do roku 2020 wszechobecna: 70 procent osób będzie używać smartfonów, a 90 procent znajdzie się w zasięgu mobilnych sieci szerokopasmowych – wylicza Ericsson w najnowszej edycji Mobility Report 2015.
Do 2002 r. liczba subskrypcji smartfonów zwiększy się ponad dwukrotnie, osiągając 6,1 miliarda, 70 proc. populacji świata będzie korzystać ze smartfonów, a 90 proc. będzie objętych zasięgiem mobilnych sieci szerokopasmowych.
Raport na temat aktualnych trendów mobilnych pokazuje, że wzrost na rozwiniętych rynkach wynika ze zwiększenia liczby urządzeń przypadających na jednego użytkownika. W regionach rozwijających się wynika on natomiast z lawiny nowych subskrypcji możliwej dzięki coraz korzystniejszym cenom smartfonów; do końca 2020 roku niemal 80 proc. subskrypcji smartfonów będzie pochodzić z rejonu Azji/Pacyfiku, Bliskiego Wschodu i Afryki.
Wraz z ciągłym wzrostem ilości, ma miejsce gwałtowny wzrost zużycia danych: przewidywany jest dziesięciokrotny wzrost ilości danych wykorzystywanych przez smartfony do roku 2020, gdy 80 procent całego mobilnego ruchu danych będzie pochodzić ze smartfonów. Średnie miesięczne użycie danych na smartfon w Ameryce Północnej wzrośnie z 2,4 GB do 14 GB w 2020 roku.
Gwałtowny wzrost liczby aplikacji i spadające koszty połączenia z Internetem to kluczowe czynniki wpływające na wzrost liczby urządzeń podłączonych do Internetu. Dodając do tego nowe, większe możliwości aplikacji, łatwo zauważyć że prowadzi to do jeszcze silniejszego wzrostu liczby tych urządzeń. Prognoza Ericsson zawarta w raporcie, mówi że w 2020 roku do Internetu podłączonych będzie 26 miliardów urządzeń – jesteśmy więc na dobrej drodze do osiągnięcia liczby 50 miliardów podłączonych urządzeń w perspektywie kilkunastu lat.
Każdego roku do 2020, mobilny ruch wideo będzie rósł aż o 55 proc. rocznie i na koniec tego okresu będzie stanowił około 60 proc. całego mobilnego ruchu danych. Wzrost napędzany jest głównie przez zmieniające się preferencje użytkowników dotyczące usług strumieniowego przesyłania treści wideo oraz rosnącą dominację treści wideo w Internecie, w tym wiadomości, reklam i mediów społecznościowych.
Źródło: Ericsson
Zdjęcie: usselfstorage.com